Початкова школа

Сайт вчителів початкових класів Білицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

ГоловнаРеєстраціяВхід
Ємець Віра Михайлівна

Підсумковий урок з теми «Речення»

Мета. Систематизувати і узагальнити знання з теми «Речення», формувати комунікативні компетентності, збагачувати словниковий запас учнів;

розвивати вміння виокремлювати ознаки речення;

виховувати товариські взаємини.

Обладнання. Папір, ручки, шоколадні медалі, піщані гантелі.

Форма проведення. Гра - змагання «Розумники і розумниці».

                              Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ось і дзвоник дав сигнал

                           Працювати час настав.

                           Тож і ми часу не гаймо

                           І урок розпочинаймо!

                           На уроці підсумковім

                           Треба дружно працювати,

                           Щоб могли на всі питання

                           Певні відповіді дати.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

     Учитель.  Діти, сьогодні ми проведемо урок у формі цікавої інтелектуальної гри, яка називається «Розумники і розумниці», повторимо з вами матеріал по темі «Речення». Розділіться на дві команди. Одна команда складаєтьсяу нас з дівчаток «Розумниць», друга команда -  з хлопчиків і називається «Розумники». Також у нас буде шановане журі і ведуча. Ведучою буду я, як завжди під час проведення нетрадиційних уроків. Правила гри: гра наша складатиметься з 5 конкурсів. За кожну правильну відповідь команда отримає по 1 балу і в кінці гри дізнаємося, хто ж здобуде перемогу і звання «Розумників» чи «Розумниць». Перед кожним конкурсом я поясню завдання.

Та спершу привітання.

Команда «Розумниць».

Ми розумницями стали,

Коли до школи завітали.

Просимо журі судити чесно.

Адже перемога – річ почесна!

           

Команда «Розумників»

Ми розумниками звемось недарма.

З однокласницями змагатися прийшла пора.

В чеснім бою із дівчатами

Хочемо закріпити це звання.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

Ведуча. Перший конкурс у нас називається «Розминка». Першими будуть відповідати хлопчики, так як вони джентльмени і дають дівчаткам час зібратися з думками.

1 конкурс «Розминка».

«Розумники»

  1. За допомогою чого ми висловлюємо свої думки?
  2. Які це розповідні речення?

     3. Який розділовий знак ставимо в кінці питальних речень?

     4. До чого спонукають питальні речення?

     5. Які речення можуть бути окличними?

     6. Що це таке звертання?

     7. Які розділові знаки ставляться, якщо звертання стоїть в середині речення?

     8. Що називається підметом?

     9. Назвати головні члени речення?

     10. Чи є підмет і присудок словосполученням?

«Розумниці»

  1. Що містить речення?
  2. Які це питальні речення?
  3. Який розділовий знак ставимо в кінці розповідних речень?
  4. Що ставиться в кінці спонукальних речень?
  5. Які це окличні речення?
  6. Де в реченні може стояти звертання?
  7. Які розділові знаки ставляться, якщо звертання стоїть на початку або в кінці речення?
  8. Що називається присудком?
  9. Що це таке основа речення?
  10.  У словосполученні від якого слова ставимо питання?

Ведуча. Прошу журі, оголосити результат.

2 конкурс «Перебудуй речення».

Ведуча.  Перебудуйте речення з розповідних в питальні.

«Розумники»

  1. Після уроків діти пішли в парк.
  2. Радісні діти поверталися додому.

«Розумниці»

Ведуча. Перебудуйте речення з розповідних в спонукальні.

  1. Діти охороняють природу рідного краю.
  2. Дівчата уважно читали книжку.

Ведуча. Втомилися, пора і перепочити. Всі дітки беруть до рук піщані гантелі і проведемо фізкультхвилинку.

Ми – берізки і кленці,

В нас тоненькі стовбурці.

Ми в стрункі стаєм рядки,

Розправляєм гілочки.

Гілочки розкішні

 тягнуться до сонця.

Вітер їх колише,

Видно у віконце.

Листя опадає,

Плавно ми сідаєм.

  1. Конкурс «Склади речення»

Ведуча. Потрібно скласти речення з набору слів.

 «Розумники»

  1. До, діти, лісу, восени, прийшли.
  2. Вбрання, дерева, усі, золоте, одягнули.
  3. Зелена, лише,ялинка, стояла, одна.
  4. Навкруги, діти, і, зачаровано, озиралися, зацікавлено.

«Розумниці»

  1. На, діти, виставу, поїхали, лялькову.
  2. Про, вистава, йшла, в, театрі, звірят.
  3. Сміялися,під, вистави, час, діти.
  4. Радісні, додому, і, повернулися, щасливі, вони.

Ведуча. Журі, вам слово, результат за три конкурси.

4. Конкурс «Звертання»

Ведуча. Шановні команди, складіть по 3 речення зі звертаннями.

«Розумники»

Зірочка, дощик, місяць.

«Розумниці»

Хмаринка, вітер, сонечко.

5. Конкурс «Розділові знаки»

Ведуча. Прочитайте текст. В кінці речень поставте розділові знаки.

«Розумники»

Прийшла осінь накрапав дрібний дощ вітер зривав на деревах листя діти збирали жолуді пташки полетіли у вирій чому засумувала синичка скоро випаде сніг

«Розумниці»

Настала пізня осінь повіяв холодний вітер небо вкрилося темними хмарами часто йде дощ жовте листя опадає з дерев чи відлетіли птахи у теплі краї бо скоро прийде зима

Ведуча. Ось і все. Всі завдання виконані.

Тепер журі за вами слово

Хоч грали ми всі чудово,

Та щоб сумніви пропали –

 Переможців ви б назвали.

ІV.  Підсумок уроку.

Учитель. Діти, давайте поаплодуємо собі за те, як ми провели сьогоднішній урок. Які ви хороші діти, хоч матеріал був складним, але ви справилися із завданнями. Молодці, у нас сьогодні всі переможці. На згадку про змагання від батьківського комітету всі нагороджуються шоколадними медалями.

Категорія: Ємець Віра Михайлівна | Додав: bilykyone (10.03.2017)
Переглядів: 496 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Субота, 18.05.2024, 17:37
Меню сайту
Сторінка вчителя
Степаненко Тетяна Костянтинівна [0]
Учитель 1 класу
Дробина Олена Станіславівна [1]
Учитель 2А класу
Телятник Надія Іванівна [0]
Учитель 2Б класу
Ємець Віра Михайлівна [9]
Учитель 3 класу
Бабенко Вікторія Богданівна [4]
Учитель 4А класу
Стогній Алла Миколаївна [0]
Учитель 4Б класу
Макогон Вікторія Володимирівна [0]
Вихователь ГПД
Допомога вчителю
  • Кращі інтернет-ресурси
  • Вхід на сайт
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 1
    Статистика