Початкова школа

Сайт вчителів початкових класів Білицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

ГоловнаРеєстраціяВхід
Ємець Віра Михайлівна

Прикметник як частина мови

Тема. Прикметник як частина мови

Мета. Дати учням уявлення про прикметник як частину мови, учити впізнавати прикметники в реченні і тексті, пробуджувати інтерес до вивчення української мови; розвивати мовлення учнів;виховувати культуру записів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання. «Тепло своїх долоньок я друзям віддаю

Урок новий, цікавий я з радістю почну»

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, сьогодні ми на уроці з вами будемо говорити про друга іменника – про прикметник і урок наш ми проведемо у вигляді гри «Дев′ятий вал». Подивіться на дошку. На малюнку зображено 9 хвиль. Чим подібні між собою вал і хвиля? Хвиля – це якраз і є вал води на поверхні моря чи річки під час сильного вітру. Кожна із хвиль є небезпечною. Серед моряків існує повір′я, що 9 хвиля є найнебезпечнішою. Якщо їм вдається подолати 9 вал, то вони святкують перемогу. Нагадую правила гри. Кожна хвиля містить завдання. Вам потрібно подолати всі 9 хвиль і тоді перемога буде на вашому боці.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1 вал. Вчитель. Діти, на гребені 1 хвилі ми знайшли пляшку, а в ній завдання. Дайте відповіді на запитання: Які слова називаються іменниками? Які це загальні іменники? Які це власні іменники? Якого роду бувають іменники? Які числа мають іменники? Скільки відмінків є в українській мові? В якого відмінку немає питання?

Вчитель. Молодці, діти, ви відповіли на запитання знайдені в пляшці. 1 – вал ви перемогли. Але що це?Наближається другий вал і знову пляшка, а в ній завдання. Читаємо скоріше. Це письмове завдання.

2 вал. Каліграфічна хвилинка.

  • Давайте зазначимо в наших зошитах, якого числа ми перемагали морські хвилі. Далі пишемо Класна робота. Слово хвилі, якою починається буквою? Напишемо велику букву і маленьку Хх і буквосполучення хв ви ил ля, далі слово хвиля. Тепер подивіться на записані слова. Складіть з них речення хвилі, переможемо, морські, ми. Ми переможемо морські хвилі.

Знайдіть граматичну основу в реченні. Що це таке граматична основа? На які питання відповідає підмет, а на які присудок? Визначимо відмінок іменника хвилі. Ну що ж перемогли і 2 – вал.

Вчитель. Наближається 3 – вал і знову пляшка. Що ж у пляшці? Діти розгорніть підручники на с. 123 і попрацюйте в парах. Один одному прочитайте правило. Що виражає прикметник? З чим він зв′язаний? Як потрібно ставити питання? Знову на нашому боці перемога.

Вчитель. Наближається 4 – вал і знову пляшка. Що в ній? Діти, чи знаєте ви фізкультхвилинку на морську тематику? (Знаємо)

Хвилі бавляться та б′ються,

Наче неслухи - хлоп′ята.

І стрибають, і сміються:

Вітер їм лоскоче п′яти.

Вгору, вниз і знову вгору

Підганяє дужий вітер.

Розгойдав він ціле море –

Як же хвилям не радіти!

Молодці, діти, побороли і 4 – ту хвилю.

Вчитель. Знову вал. Це вже 5 і знову пляшка. Діти, подивіться на В.294. Розгляньте малюнки. Що на них зображено? А під малюнками давайте

прочитаємо ознаки іменників. Іменники мають різні ознаки (за кольором, за формою, за розміром, за смаком, за зовнішнім виглядом. Це написані прикметники. Цю вправу виконаємо усно.(Що?) яблуко (яке?) червоне, велике, кругле. (Що?) апельсин (який?) соковитий, солодкий, чубатий. (Що?)диня (яка?) жовта, солодка, запашна.

  1. – вал. Вчитель. І знову завдання в пляшці. Пограємо в гру «Добери ознаки». Ви повинні до слів дібрати ознаки і записати їх. Працюємо по варіантах. І варіант. Море (яке?)…, …, … . Риба (яка?)…, …, … . ІІ варіант. Вода (яка?)…, …, … . Дельфін (який?)…, …, … . ІІІ варіант. Пісок (який?)…, …, … . Капітан (який) …, …, … .

7 - вал. Вчитель. Завдання в пляшці. Зробіть зарядку для очей.

8 – вал. Вчитель. Діти, це письмове завдання. Вправа 295. Спишіть другий абзац, підкресліть прикметники та іменники, з якими вони зв′язані. Перевіримо, чи правильно ви виконали завдання. Учень читає, діти перевіряють.

Вчитель. Молодці, справились із цим завданням. Попереду в нас останній 9 вал.

9 - вал. Вчитель. Діти, розгадайте кросворд . Якщо ви правильно впишете у відповідні клітинки по горизонталі шість слів, то у першому вертикальному стовпчику прочитаєте, як називається найпоширеніша морська професія.

  1. Одна з найбільших за розмірами водойм на Землі. (Море)
  2. Плавуча льодова гора. (Айсберг)
  3. Накриття з парусини для захисту від сонця, дощу. (Тент)
  4. Місце якірної стоянки суден. (Рейд)
  5. Річкова або морська хижа риба. (Окунь)
  6. Небесне світило, один з орієнтирів для моряків у плаванні. (Сонце)

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

ІV. Підсумок уроку.

Вчитель. Діти, ви молодці! Ви не розгубилися, не здалися, а зуміли побороти 9 валів. Найактивнішими учнями на уроці були такі учні. (Вчитель називає найактивніших учнів.) Ви отримуєте 11 балів. Я пишаюся тим, що ми працюємо разом. Бажаю вам і надалі переборювати труднощі.

Категорія: Ємець Віра Михайлівна | Додав: bilykyone (09.03.2017)
Переглядів: 552 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Субота, 18.05.2024, 18:31
Меню сайту
Сторінка вчителя
Степаненко Тетяна Костянтинівна [0]
Учитель 1 класу
Дробина Олена Станіславівна [1]
Учитель 2А класу
Телятник Надія Іванівна [0]
Учитель 2Б класу
Ємець Віра Михайлівна [9]
Учитель 3 класу
Бабенко Вікторія Богданівна [4]
Учитель 4А класу
Стогній Алла Миколаївна [0]
Учитель 4Б класу
Макогон Вікторія Володимирівна [0]
Вихователь ГПД
Допомога вчителю
  • Кращі інтернет-ресурси
  • Вхід на сайт
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 1
    Статистика