Початкова школа

Сайт вчителів початкових класів Білицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

ГоловнаРеєстраціяВхід
Ємець Віра Михайлівна

Урок з літературного читання

Тема. Д. Павличко «Вітряк».

Мета. Ознайомити учнів із життям і творчістю Д. Павличка, віршем «Вітряк», удосконалити навички правильного,свідомого, виразного читання; розвивати образне сприймання навколишнього світу;виховувати пізнавальну активність.

Хід уроку

І.Організаційний момент. Ось вже дзвоник дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, сьогодні у нас урок буде незвичайним, бо в класі працюватиме «Студія юних дикторів». Диктори повинні багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованому тексті, чітко і справно вимовляти слова. Цього ми й будемо навчатися на уроці. Тож наш урок буде:

цікавим уважні

творчим А ви будете: активні

корисним старанні

  • кмітливі.

А в кінці уроку перевіримо, чи наші очікування справдилися.

ІІІ. Вправи для дихання, артикуляції і інтонації речення.

Дикторові дуже важливо перед ефіром зробити мовленнєву розминку, налаштувати правильне дихання. Тож і ми виконаємо вправу «Водолаз». Швидко вдихаємо повітря, затримуємо, потім видихаємо.

Диктори вимовляють слова чітко. Тому і ми виконаємо вправу на артикуляцію. (Робота з таблицями)

Диктори вміють швидко читати і вимовляти слова. Навчитись цього нам допоможе гра «Правильно читай». Давайте прочитаємо наш девіз уроку: «Хто багато читає, той багато знає,

Хто швидко читає, той багато зробити встигає»

(Прочитаємо повільно, тихо, голосно,скоромовкою)

У роботі диктора є необхідне виразне, інтонаційне читання. Отже і ми працюємо над інтонацією речення.

Без мрії важко жити

(Прочитаємо з розповідною, питальною, окличною інтонацією)

ІV. Сприйняття і засвоєння навчальної діяльності.

  1. Робота із загадкою.

Діти, сьогодні ми познайомимося з віршем. Про назву цього вірша, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте таку загадку:

«Хоч не літак, а крилатий, без крил не може працювати» (Вітряк)

Давайте розглянемо малюнок.

Що вам нагадує вітряк, на що він схожий?

  1. Гра «Дешифрувальник»

А от хто автор цього вірша, ви дізнаєтесь самі, коли розкодуєте запис.

6 17 11 23 21 19     20 1 3 16 11 28 15 19

Д  м  и   т   р   о       П  а в   л  и   ч    к   о

  1. Слово вчителя.

Подивіться на дошку. Ось портрет Дмитра Павличка.

Дмитро Павличко народився 28 вересня 1929 року у с. Стопчатові Яблунівського району на Івано – Франківщині в багатодітній селянській родині ( було 7 дітей). Спочатку навчався в польській школі, потім у Коломийській гімназії, далі у звичайній школі. Дмитро Павличко написав багато творів як для дорослих, так і для дітей «Де найкраще місце на землі», «Золоторогий Олень», «Дядько Дощ». Багато його віршів стали піснями. Можливо і ви чули пісню «Два кольори». Якщо ні, то обов′язково ще почуєте, коли підростите. Це – дуже гарна пісня. Д.Павличко – автор сценаріїв до фільмів «Сон» і «Захар Беркут», майстер перекладу з багатьох європейських мов. Певний час був послом у Канаді, Польщі, Словацькій республіці. Політик, державний діяч. Нині проживає у м. Києві.

  1. Робота з підручником.

Тепер розгорніть підручники, де закладки. Самостійно прочитайте статтю. Хто прочитає, просигналізуйте мені.

Скажіть, яке поетичне слова Дмитра Павличка?

Як називаються твори присвячені дітям?

Які слова сказав поет, звертаючись до дітей?

Тепер послухайте вірш «Вітряк».

З чим порівнює поет вітряка?

Що має робити вітряк?

  1. Словникова робота.

Диктори повинні розуміти текст, який вони читають. То ж і ви візьміть до рук прості олівці. Прочитайте вірш мовчки. Крапочкою позначте незрозуміле слово. Потім ми з′ясуємо значення цих слів. У вірші є вислів «Чумацький шлях», давайте подивимося унизу на с. 119 пояснення. Прочитайте. Тепер п одивіться на дошку. Перед вами на малюнку Чумацький шлях. Бачите світла полоска. За давньою легендою чумаки їздили до Криму по сіль і орієнтувалися за світлою полоскою в небі. Перший раз, коли їхали назад, то сипали потрішку сіль, щоб запам′ятати дорогу. Бог це побачив і підняв цю світлу дорогу на небо. Ця світла дорога складається ніби з кристаликів солі. А ще по Чумацькому шляху птахи відлітають у вирій і повертаються по ньому.

Які ще незрозумілі слова ви зустріли в тексті.(Діти пояснюють значення слів один одному, якщо не знають, пояснює вчитель).

  1. Робота за малюнком.

Давайте, розглянемо малюнок у підручнику.

Що ви бачите на малюнку?

Де знаходиться вітряк?

Чого б йому хотілося?

Що відбувається після закінчення роботи опівночі?

Які слова у вірші свідчать про те, що Чумацький шлях схожий на туманну світлу смугу?

Як ви гадаєте,чому автор не говорить про це прямо?

Як ви думаєте, навіщо митці створюють поетичні образи?

  1. Вправа для очей.

Диктору дуже важливо звертати увагу на зір, то ж давайте виконаємо вправу для очей.

  1. Гра «Земля – небо».

По команді «Земля» діти читають, по команді «Небо» - дивляться вгору.

  1. Читання «Колобком».

Знайдіть рими у вірші.

  1. Читання «Навпаки».

Для диктора дуже важливо читати з передачею почуттів. Прочитаємо з гордістю, з співчуттям, мрійливо.

Диктор повинен слідкувати за своєю поставою.

11.Фізкультхвилинка.

  1. Кастинг «Найкращий юний диктор»

Правила кастингу: ви повинні, як справжні диктори, час від часу відривати погляд від тексту і дивитися на екран. Читати правильно, виразно.

(Діти виходять до дошки по двоє і читають у мікрофон, як диктори. Діти оплесками показують, хто краще читає).

До дошки виходять ті, хто краще прочитав. Вчитель нагороджує переможців.

Ви пройшли кастинг і нагороджуєтеся значком «Юний диктор».

V. Підсумок уроку.

Наш урок підійшов до кінця. Скажіть мені, чи був наш урок цікавим, творчим, корисним, добрим.(Так). Ну що ж, я рада, що ви так думаєте. І мої очікування також справдилися. Ви були уважні, старанні, кмітливі, активні.

VІ. Домашнє завдання.

Діти, хто отримав нагороду, малюєте малюнок вітряка, всі інші – вчаться вдома читати, як диктори.

Категорія: Ємець Віра Михайлівна | Додав: bilykyone (09.03.2017)
Переглядів: 786 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Субота, 18.05.2024, 19:17
Меню сайту
Сторінка вчителя
Степаненко Тетяна Костянтинівна [0]
Учитель 1 класу
Дробина Олена Станіславівна [1]
Учитель 2А класу
Телятник Надія Іванівна [0]
Учитель 2Б класу
Ємець Віра Михайлівна [9]
Учитель 3 класу
Бабенко Вікторія Богданівна [4]
Учитель 4А класу
Стогній Алла Миколаївна [0]
Учитель 4Б класу
Макогон Вікторія Володимирівна [0]
Вихователь ГПД
Допомога вчителю
  • Кращі інтернет-ресурси
  • Вхід на сайт
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 1
    Статистика