Початкова школа

Сайт вчителів початкових класів Білицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

ГоловнаРеєстраціяВхід
Ємець Віра Михайлівна

Урок з математики, 3 клас

Тема. Письмове додавання трицифрових чисел із переходом через розряд. Складання і розв′язування задач за коротким записом. Периметр прямокутника.

  • Розкрити спосіб письмового додавання трицифрових чисел, якщо сума одиниць більша за 10 одиниць або сума десятків більша за 10 десятків; удосконалювати обчислювальні навички; вправляти учнів у в складанні та розв′язуванні задач за коротким записом, у знаходженні периметра прямокутника; розвивати увагу, пам′ять, логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення предмета.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

Що ж цікаве на уроці

Пропоную я для вас?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, сьогодні ми за допомогою точної і необхідної науки математики здійснимо уявну подорож на українському літаку АН – 225. Під час подорожі ми навчимося додавати трицифрові числа, якщо сума одиниць і десятків більша за 10, удосконалюватимемо обчислювальні навички, вправлятимемося у розв′язуванні задач за коротким записом, у знаходженні периметра прямокутника. На уроці «Я у світі» ви мені говорили, що хотіли б, де побувати? Так, от ми сьогодні полетимо в американське місто Анахайма, штат Каліфорнія, до Діснейленду. З собою в політ ми візьмемо, знаєте що? Відгадайте ребуси і прочитайте на звороті.

Ві3ла – уважність

Р1а – старанність

7′я – кмітливість

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Каліграфічна хвилинка. У кожного екіпажу на літаку є свій бортовий журнал. Вашим бортовим журналом буде зошит, а путівником – підручник. Ну що ж, вирушаймо в путь! Нас цікаві речі ждуть! Я бачу, що ви до злету готові,відкривайте бортові журнали. Запишемо число, коли стартуємо,Класна робота. Пригадайте, які числа були в ребусах на початку старту? (3, 1, 7). Запишіть трицифрові числа, використовуючи всі цифри і просигналізуйте мені.Один з учнів читає, всі перевіряють. Назви найменше, найбільше числа. Підніміть руки в кого так само? Хто зробив одну помилку? Хто дві? Ну, що ж, злітаємо! (Діти імітують звук літака, піднімають руки, потім аплодують пілотові за те, що підняв літака в небо).

2. Усний рахунок. А в дорозі давайте повторимо усний рахунок.(2 учні біля дошки розв′язують ланцюжки дій з числами самостійно,4 учнів працюють з картками).

36:4:3*6:2*6-9:5+7=

27:3:3*8:4:2*7-3:6=

Картка №1                                        Картка №2

… : 9 = 6        … *7 = 42            36 : … =6          … : 7 = 9

63 : … =9        8 * … = 56         … *8 = 56           4 * … = 24

… +27 = 60      18 + … =38        … + 13 = 50       16 + … =40

Картка №3          Картка №4

42 : … =6       … *9 = 54             64 : … = 8           8 * … = 48

7 * … =56         72 : … =8           36 : … = 9           7 * … =49

16 + … = 31      60 - … = 52        25 + … = 52       … - 13 = 40

На дошці зображена квітка на додавання і віднімання чисел. Учні усно виконують дії.

     5      4                                    7       5

8       9+      7                          9      13-     8

    6       9                                    4       7

Розгорніть підручник на с. 102 №658 (усно). Діти читають і розв′язують приклади. Підлітаємо.(Діти імітують посадку літака, аплодують пілотові за те, що посадив літак).І хто ж нас чекає? Ви знаєте цього героя? Це ж Міккі Маус. Ой, трапилось у них лихо. Захворів головний Математик Діснейленду. Тепер не можуть порахувати, скільки у них було відвідувачів у парку розваг до обіду і після обіду.

ІV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Виконання завдання №659.

+ 368 +674 Учитель пояснює, як додавати трицифрові

225 163 числа, коли сума одиниць і десятків більша

593 837 за 10.

А тепер допоможіть і ви, поясніть казковим героям так, як учитель. Записуємо в бортових журналах Приклади № 660. (До дошки виходять 4 учнів і розв′язують приклади. Потім пояснюють.)

Казкові герої вдячні за допомогу і дарують сувеніри. (Діти в подарунок отримують валентинки, хто правильно розв′язав приклади і пояснив).

  1. Складання задачі за виразом 325+413.

Тепер попрацюємо усно. Складіть задачі різних видів за виразом + 325

А яку ще можна скласти?Хто правильно склав отримує валентинки.

  1. Фізкультхвилинка. 413

Далі відпочинемо і зробимо фізкультхвилинку.

1, 2 – дерева,

3, 4 – вийшли звірі.

5, 6 – падолист,

7, 8 – птахи в лісі.

9 – 10 – це сунички,

Підняли червоні личка.

V. Первинне закріплення матеріалу.

. Задача № 661.

Давайте розглянемо короткий запис задачі. Підніміть руки, хто зможе розв′язати задачу самостійно? Розв′язуйте. Хто не може, працюємо разом зі мною. Учитель пояснює учням задачу.

В Америці у двох штатах є Дійснейленд. Багато відвідувачів їдуть до парку розваг поїздом. Ось і ми давайте розв′яжемо задачу про поїзди.

2. Задача № 662.

Чи можемо відразу дати відповідь на поставлене запитання? (Ні). Чому? (Не знаємо, скільки кілометрів до зустрічі пройшов другий поїзд). Чи можемо про це дізнатися? (Так). Якою дією? (Відніманням). Чому? (На…менше). Отже на скільки дій задача? Про що дізнаємося в першій, другій діях? Учні розв′язують задачу самостійно. В кого правильно, той отримує валентинку.

3.Виконання вправи №663.

Що таке периметр? (Це – сума всіх сторін). Як знайти периметр фігури? (Треба виміряти всі сторони і додати їх). Знаходять периметр по варіантах. І варіант – периметр першого прямокутника, ІІ варіант – периметр другого прямокутника, ІІІ варіант – периметр третього прямокутника. Вчитель викликає до дошки по одному учню з варіантів. А діти перевіряють, чи правильно вони розв′язали. За правильне розв′яання отримують валентинки.

VІ. Підсумок уроку.

Діти, на уроці ви були уважні, старанні, кмітливі. Казковим героям допомогли. І отримали за допомогу ось такі оцінки. Тож, сідаймо в літак і летимо назад.(Діти імітують зліт літака, потім політ і посадку. І аплодують пілотові за те, що злетіли і благополучно сіли). Всього у світі є 5 Діснейлендів. Два в Америці, третій в Франції,четвертий в Японії, п′ятий в Китаї. До того часу поки ви виростете, можливо, і в нашій країні побудують Діснейленд. Я бажаю, щоб ваша мрія стала реальністю.

VІІ. Домашнє завдання.

Вдома ви розповісте батькам про наш урок і розв′яжете Приклади №665 і виконаєте вправу №666.

Категорія: Ємець Віра Михайлівна | Додав: bilykyone (09.03.2017)
Переглядів: 832 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Субота, 18.05.2024, 20:02
Меню сайту
Сторінка вчителя
Степаненко Тетяна Костянтинівна [0]
Учитель 1 класу
Дробина Олена Станіславівна [1]
Учитель 2А класу
Телятник Надія Іванівна [0]
Учитель 2Б класу
Ємець Віра Михайлівна [9]
Учитель 3 класу
Бабенко Вікторія Богданівна [4]
Учитель 4А класу
Стогній Алла Миколаївна [0]
Учитель 4Б класу
Макогон Вікторія Володимирівна [0]
Вихователь ГПД
Допомога вчителю
  • Кращі інтернет-ресурси
  • Вхід на сайт
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 1
    Статистика