Початкова школа

Сайт вчителів початкових класів Білицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

ГоловнаРеєстраціяВхід
Ємець Віра Михайлівна

Урок закріплення знань з теми «Слово. Значення слова»

Мета. Узагальнити й систематизувати знання з теми «Слово. Значення слова», формувати предметні компетентності;

 розвивати пізнавальну активність, вміння слухати інших;

виховувати любов до мови.

Обладнання. Скринька, завдання на картках, ребуси.

Форма проведення. Інтелектуальна гра «Щасливий випадок».

                              Хід гри

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок.

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати будемо:

Швидко, дружно, вміло!

Учитель. Дорогі, діти! Урок української мови сьогодні ми побудуємо у вигляді гри «Щасливий випадок». На уроці повторимо знання з теми «Слово. Значення слова». Сьогодні у нас грають дві команди «Знайки» і «Чомучки». У нас також є журі і вболівальники. Журі будуть уважно рахувати бали і визначать переможця, а вболівальники будуть вболівати за свої команди. А я буду ведучою. Нагадую правила гри. Команда складається з 10 осіб. Гра складається з 4 геймів. Перед кожним геймом ведуча пояснює правила гри. Правильна відповідь принесе команді – 2 бали. Правильна відповідь вболівальників – 1 бал. Право першого ходу визначимо найшвидшою відповіддю на запитання. Будьте уважні! Питання!

  • Як називається розділ, який ми з вами вивчили?

Отже, право першого ходу надається команді «Чомучки». Кожна команда протягом однієї хвилини відповідає одним словом на запитання. Якщо не знаєте, говоріть «Далі».

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1 гейм «Хто швидше»

Ведуча. Запитання для команди «Чомучок».

  1. Словосполучення «золотий сад» вжито в прямому чи переносному значенні?
  2. Дібрати слово з прямим значенням до слова «руки».
  3. Дібрати слово з переносним значенням до слова «осінь».
  4. Словосполучення «блакитне небо» вжито в прямому чи переносному значенні?
  5. Назвати синонім до слова йти.
  6. Назвати антонім до слова день.
  7. Назвати синонім до слова велетень.
  8. Назвати антонім до слова чорний.

9. Замінити фразеологізм « набрати в рот води» одним словом.

Ведуча. Запитання для команди «Знайок».

1. Словосполучення «золота ваза» вжито в прямому чи переносному значенні?

2. Дібрати слово з переносним значенням до слова сонце.

3. Дібрати слово з прямим значенням до слова вода.

4. Словосполучення «усміхнене небо» вжито в прямому чи переносному значенні.

5. Назвати синонім до слова бігти.

6. Назвати антонім до слова добро.

7. Назвати синонім до слова дружній.

8. Назвати антонім до слова солодкий.

9. Замінити фразеологізм «викинути з голови» одним словом.

Ведуча. А зараз конкурс для уболівальників. Завдання для уболівальників команди «Знайок». Дібрати фразеологізм антонім до сполучення слів «як кіт наплакав». Завдання для уболівальників команди «Чомучок». Дібрати фразеологізм синонім до сполучення слів «душа болить». Молодці з завданням справилися.  Поки шановане журі підраховує бали, ми з вами проведемо фізкультхвилинку.

 

Раз! Два! Три! Чотири! П′ять

Разом будем спочивать.

Взяли дружно руки в боки:

Повороти, два прискоки.

Сіли, встали, піднялись.

Вправо, вліво нахились.

Пострибали, відпочили.

До роботи чемно сіли.

 Прошу журі оголосити результат  після двох конкурсів.

2 гейм «Завдання зі скриньки».

Ведуча. А зараз команди дістають із скриньки завдання і по черзі його виконують.

  1. Із поданого вірша виписати слова, що звучать і пишуться однаково.

Я візьму легенький прут,

Пожену гусят на Прут,

Хоч купатиму не в милі,

Стануть чисті всі та милі.

Ну й охочий брат мій Ігор

До усяких жвавих ігор,

Де яка у світі гра є,

Залюбки у неї грає.

Песик Гав троянду ніс

І поранив собі ніс.

  1. Випишіть зайве слово.

Говорити, балакати, базікати, розмовляти, читати.

Іти, шкандибати, гратися, плентатися, шкутильгати.

Сміятися, реготати, співати, хіхікати, веселитися.

  1. Складіть 3 речення зі словом коса вжитими в різних значеннях.
  2. Випишіть із віршів прикметники разом з іменниками ужитими в переносному значенні.

Шумлять, хвилюються жита.

Поглянь лише навколо –

Пшениця стигла, золота

Додолу хилить колос.

Буду я навчатись мови золотої

У трави – веснянки, у гори  крутої,

В потічка веселого, що  постане річкою,

В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.

  1. Із кожної групи слів складіть  прислів′я і запишіть їх. Знайдіть і підкресліть антоніми.

1.Хто, говорить,той, мало, думає,багато.

2. Праця, плід, гірка, має, солодкий.

  1. Випишіть слова парами так, щоб вони були антонімами.

Рідний, чистота, скупий, шум, бруд,чужий, щедрий,тиша.

     7) Випишіть слова – синоніми.

Дніпро, відвертість, щирість, Київ, прямодушність,Сашко, прямота, Оксана, Одеса.

  1. Скласти 3 речення зі фразеологізмами «набрати в рот води», «побити горшки», «узяти ноги на плечі».

Ведуча. Шановне, журі, вам надаю слово.

3 гейм « Майбутні письменники».

Ведуча. Обом командам дається початок казки. Ви повинні продовжити казку. Кожний учасник говорить по одному реченню.

Команда «Чомучки».

«Жив був зайчик. Одного разу він..»

Команда «Знайки»

« Карлсон прилетів у клас. Там він…»

Ведуча. А зараз хвилинка – веселинка.

                                             Пряник

                        Онук. У вас зуби є, дідусю?

                        Автор. Онучок питає.

                        Дід журливо посміхнувся.

                        Дід. Вже давно немає.

                        Автор. Це почувши, хлопченятко

                        зраділо без краю.

                        Онук. Тоді пряник потримайте, а 

                         я  пострибаю.

Автор. Приїхала бабуся в гості до онуків.

Бабуся. Ну, Васильку, скажи, скільки тобі років? Одержиш за кожен рік по цукерці.

Онук. Давайте, бабусю, я краще скажу, скільки років вам.

Автор. У кімнату забігає хлопчик.

Хлопчик. Мамо! Чи ви знаєте, яка оказія була? У діжку з квасом  миша впала.

 Мама. Ой, боже мій! Чи ти ж , її витяг?

 Хлопчик. Еге! Буду я витягати? Щоб вона мене вкусила! Я піймав кота і вкинув його у діжку, щоб він мишу з′їв.

4 гейм «Коли буква змінює значення слова»

Ведуча. До кожного слова додайте лише одну букву, щоб утворилося слово з іншим значенням.

Команда «Знайки»

Кома., їжа., прес., сум., рот., пара., гра., арка., віз., стоп. .

Команда «Чомучки»

Фаза., око., база., дяк., дива., міст., ват., арка., душ., рис. .

Ведуча. І знову конкурс для болільників. Зараз ми розгадаємо ребуси, які

 

болільники підготували заздалегідь.

Ведуча. Наша гра підійшла до кінця. Журі, прохаємо вас визначити переможців.

ІV. Підсумок уроку.

Вчитель. Діти, чи сподобалася вам ця гра? Видно, що ви добре попрацювали вдома. Тому всі нагороджуються саморобними медалями

Категорія: Ємець Віра Михайлівна | Додав: bilykyone (10.03.2017)
Переглядів: 1011 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Субота, 18.05.2024, 20:40
Меню сайту
Сторінка вчителя
Степаненко Тетяна Костянтинівна [0]
Учитель 1 класу
Дробина Олена Станіславівна [1]
Учитель 2А класу
Телятник Надія Іванівна [0]
Учитель 2Б класу
Ємець Віра Михайлівна [9]
Учитель 3 класу
Бабенко Вікторія Богданівна [4]
Учитель 4А класу
Стогній Алла Миколаївна [0]
Учитель 4Б класу
Макогон Вікторія Володимирівна [0]
Вихователь ГПД
Допомога вчителю
  • Кращі інтернет-ресурси
  • Вхід на сайт
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 1
    Статистика